RSS

понеделник, 14 ноември 2016 г.

Защо ръчната изработка е скъпа?

Продължавам темата от предния пост с въпроса:
Скъпа ли е ръчната изработка?

Ръчната изработка не е скъпа, напротив. Скъпи са всички комерсиални продукти, които купуваме без дори да имаме нужда, защото рекламите ни казват, че без тях не можем. Скъпо е времето, в което живеем, защото при средна заплата от 500 лв и среден месечен разход 300 лв, човек трудно би отделил дори 20 лв за книга, а камо ли за ръчна изработка. Книга…, кога за последно си купихте такава? Аз книги купувам, друг е въпроса, че си ги трупам, тъй като времето не ми стига; а не ми стига защото се занимавам с ръчна изработка. Хващате ли тънката нишка… От шест месеца се занимавам изцяло с ръчно творчество; преди три месеца си купих 3 книги и изтеглих още 2… от всички 5 книги съм прочела общо 50 страници. Защо ли? Липса на време! Всичко е въпрос на приоритет, нали? Да, знам, точно така е! Но при положение, че избрах да се занимавам с ръчна изработка и това да ми носи основният доход, няма как да отделям много време на книгите. Ако в този момент се  зачудвате дали и вие да не започнете да се занимавате с ръчно творчество (защото е много лесно и изгодно), е време кофата ледена вода, са се излее  върху главата ви. Ще ви кажа, че не е никак лесно и далеч не е толкова доходоносно. Това, че отделям по-голяма част от времето си за изработката на ръчни творения, не означава, че съм финансово независима, напротив! Богата съм, но не финансово, а емоционално! И за да съм докрай изчерпателна, ще ви кажа, че в България, човек трудно би забогатял от ръчна изработка.  Защо ли? Защото нямаме културата… Масово хората предпочитат да купуват кутийки, аксесоари и картички от Джъмбо, с идеята, че там е много евтино. Нали пак рекламите ни информираха, че там са „ниските цени“. Но хората, не си направиха труда преди да идат до Джъмбо, да проверят, колко би им струвало същото нещо ръчна изработка. Ще ви дам и примери – картичките, които изработвам са на цени от 3 до 10 лв., в Джъмбо картичките започват на цени от 3,50 лв. Разликата е, че моите картички са уникални и изработени по поръчка, а в Джъмбо, са универсални. Диадемите, които изработвам са между 8 и 12 лв, а в Джъмбо са 4,50 лв. И тук разликата е, че аз не правя две еднакви, освен ако не са по поръчка, а там всичко е еднакво; аз имам 100 модела, а там имат 10. Но хората знаят, че там е “евтино и хубаво“. Често пъти са ме съветвали да намаля цените, на които предлагам и знаете ли, не бих го направила! Първо, защото както казах, голяма част от хората, въобще не се сещат за ръчното творчество и съответно не цената им е проблема. И второ, защото когато влагаш цялата си любов и старание в нещо, е недопустимо да го предлагаш на цената на масовия му еквивалент.
Но нека се върна на въпроса защо ръчната изработка е скъпа и скъпа ли е в действителност?
За да изработя това, което представям пред Вас, изминавам един дълъг процес. Първо си набавям материали. Това не е никак трудно, тъй като магазините за материали станаха доста. Трудното идва, че всички са струпани в центъра, където, за да отидеш  и паркираш ти е нужно да си отделиш поне час. От там се връщам в работилничката и започва същинският процес. Първо сядам и си избистрям идеята за това, което ще правя…това може да отнеме от няколко минути до цели часове. След като вече имам идеята, пристъпвам към организиране на работното място и подреждане на всички необходими материали. От там нататък започва едно мерене, рязане, лепене, изрязване на отделните елементи и всичко това се случва на ръка. Тук няма машини, нито за изрязване на елементите, нито за тяхното зашиване/залепване…всичко вършат двете ми ръце. Но пък сърцето ми е голямо и прелива от щастие и положителна енергия, че може да прави уникални неща и с тях да радва хората. След няколко часа усилен труд, търпение, концентрация и прецизност, произведението е готово. От тук нататък, следва 10 минутна фотосесия, обработка на снимките и изпращане на поръчителя за одобрение.  След като получа обратна положителна връзка, опаковам продукта и го предавам лично или го изпращам към поръчителя. Едва сега вече, процесът е завършен и мога да ви покажа и на вас готовият продукт.

А сега ми се иска вие да ми кажете: 
Скъпа ли е ръчната изработка и защо? 
Готови ли сте да платите цената на уникалността или предпочитате да не се слеете с масата?
Ако се колебаете как да отговорите на последния въпрос, наминете по-късно днес, за да откриете вашата причина - Защо да изберете ръчна изработка?

0 коментара:

Публикуване на коментар

С нетърпение очаквам и чета всеки ваш коментар!
Благодаря, че се отбихте в моето пространство!